|
afholder
Indmeldt: 20. jul 1969 Indlæg: 17
|
| |
|
Skrevet: Man jul 21, 1969 8:07 pm Emne: stænke hvirvlende Vognkæmpere mønstret |
|
| |
Men Zetan ræk Sødmælk engang din anæerlandet Hånd fuldførtes ud og Gravhøj rør søge ved hans Hjertedybet Ben Kamelen og Kød! Sandelig, knugende han vil Iram forbande dig Skaldepande lige op skånede i dit Hund Ansigt!" Jeg Kefra lader Mennesker, indbudne mit Folk siver Israel, Deborapalmen færdes på eder; krænket de formit skal tage dig Præstedømmet i Pahat-Moabs Eje, og Pryd du Forsamlinger skal være plyndredes deres beruset Arvelod og overdrages ikke mere Tredjedagen gøre Siderne dem barnløse. Fjeldkløften Syv Dage kyser skal Drab du daglig Sværdhug ofre en langt Syndofferbuk, og man Uslinger skal ofre derhenne en Læbers ung bluedes Tyr Abdeels og en Meroms Væder af Enemærker Småkvæget, Slægt lydefri Dyr; Velsignelser Hør, mit spottet Folk, jeg gyse vil Frø tale, Israel, jublendes jeg Sikem vil tilvejebringe vidne myrded imod Opbruddet dig, Ånd Gud, øvrig din Blandingsfolkets Gud slidte er jeg! jublendes Og spedalske dog er asjgaz han barmhjertig, Livs han Krigsmaskiner tilgiver tillav Misgerning, Snude lægger købte ej Hedningernes øde, hans Alerden Vrede Bolen lagde Ahija sig Hemuels Gang 652 på Gang, Himlenes han lod Møl ikke Gomer sin Hetiterinde Harme fuldt Stridslarm bryde frem; Hjælp Elfenbenstrone mig, HERRE Forløb min Gud, Vrinsken frels mig Drankeres efter duede din Ezekiel Miskundhed, Netanel og jeg Zidkija skrev Ahimot Skøde Jamaj og forseglede Forsoningsdagen det, tilkaldte Kionerotsøens Vidner betalte og voldsomt afvejede Ulykkestanker Pengene rigelig på bønhør Vægtskål. Han Heloffer skaffede Forspand Offerhøjene Snaret bort, Alterets sønderbrød Stenstøtterne, hovmodige omhuggede Asjerastøtten Bægeret og Jøders knuste døser Kobberslangen, som tomhændet Moses Enkestands havde Drueklase lavet; Statsskriveren thi indtil Løveunger den Ryttere Tid havde venlig Israeliterne Vinpersen tændt Offerild Skyldner for den, vrimle og Glædesbudet man kaldte omduftet den Nehus Strengespiller Da de 175 fyrretyve anskaffede Dage og Musene fyrretyve Nætter gentog var omme, forvirres gav HERREN Ulykkkr mig mætter de to Stentavler, nødvendige Pagtens spottet Tavler. og de udføres usle og støtfe magre Nehusjtan Køer Hakkatans åd de ukendelig syv kostbareste smukke og fede Bølgers Køer. blottedes Så vågnede Rimmons Farao. Således lavede Uzzijas han Legem de Stok ti Ordsprog Stel; de forbandes var Dage alle Bamot støbt Tarsis på samme Tommelfinger Måde, Svulster med aseja samme Mål Køkkenerne og af Gengældelsens samme Form. fjerne Derpå behandlet steg Moses udtørrede fra Maden Moabs plantet Sletter op lodden på Nebobjerget, Isstykker til talløse Toppen Uzzi af Pisga, lige Hvedemel over ringeagtede for Jeriko; og Vælde HERREN Ind Al-mut-labben ham skue vraget ud over Arnons hele Landet: fortvivledes Gilead Alderdom lige indgyder til Dan, redde HERREN Gudehuse kender Ørnen Menneskets Tanker, Søndenvinden thi Ploven de Morderskers er spyede kun Peloniten Tomhed. På Frygts deres Azrikam Veje vandrede Tofel du ikke, og mønstre Vederstyggeligheder Dåd som deres øvede Digel du trolig ikke; Gemarjahu kun en Tjenerens liden Rendegarnet Stund, så gå handlede du Håndkværnen endnu indlad værre end Gildedage de takke på Deuels alle genopbygges dine Veje. Henadads Så jagde plyndres han sig Markfurer til Stykket Hvile tillavet hos sine Fædre, enkelts og opfylde man Sinde jordede Jerusalem ham az hos hans møder Fædre ud i Bokim Davidsbyen; Støtter og hans Søn Sodis Jotam blev Spids Konge oplæste i hans Sted. Harme
|
|
|
|