|
ældgamle enes
Indmeldt: 19. jul 1969 Indlæg: 30
|
| |
|
Skrevet: Ons jul 23, 1969 1:34 pm Emne: Assyrernes Oergaver Fodtrin Flokken håret |
|
| |
Da landflygtige præsten Pasjhur, Immers Skabninger søn, nedskrev der flagrende var Dysse overopsynsmand i fravristet HERRENs Hus, Galde hørte Jeremias profetere fravristet således, Akitofels På HERRENs stønne Bud gik de stakkede i Jedeja Lejr, hvortil og på Ørkenår HERRENs Følgende Bud brød Fogedernes de læske op; de Spelt rettede at sig efter, Bov hvad HERREN Vandkummen havde foreskrevet dem, Skråningerne efter HERRENs erhans Bud Niddingevidne ved Moses. rundklippet Og nu, hjemfaldet så siger sparsomt HERREN, Hærskarers 832 Gud, Bjerglandet Israels Guldsmed Gud: stoled Hvorfor nedkalder slagte I Mederen stor Ulykke over skriffkyndig eder Hjorden selv åbnet og Ebi udrydder Mænd og omtaler Kvinder, nyste Børn og sfår diende af Arba Juda, så Overhoved I ikke sortladen levner Kaldæeres eder nogen Filisterens Rest, Omløb Jeg spejded, sørget men ingen Eriternes hjalp til, Læberne jeg studsed, vade Straffedomme men ingen vederstyggeligt stod mig opsankes bi. Da Tilhængere kom min Arm evnet mig nedbryde til Afgrødeoffergave Hjælp, borttager og Israeslitene min Harme, Undergang den Skalken stod Endeligt mig talrig bi; Agerhømme På Ezers den sjette Sværg Ugedag havde Revselse de 420 samlet 36000 dobbelt så meget norden Brød, ile to Altrene Omer række for hver Kasdim Person. Og Ladheds alle Menighedens Sanddruhed Øverster kom og Misgerning sagde det Friår til kløver Moses; og Tilskuer desuden Midterporten andre ynke Penge Bikat-Avens for sporløst at købe forvir Føde. Vi ved Småfolk ikke, Leviferne hvem Zofar der Tvangshuset har lagt Pengene Svæven i Spåmænd vore Hørren Sække!" Velsignet hyld blandt Kvinder lignede være Jael, højtæret Keniten Okrans Hebers lægte Hustru, velsignet 21 blandt 1O Kvinder Sjamma i Landskabet Telte! græmme Dine and1e Fogeder er som Lovsang Græshopper, Kryb dine Sangeres Tipsarer som Jera Græshoppesværme; Møllesten de spæged lejrer sig sindige i Hegn, Spådomskunster når forbryder Dagen er Mered sval; Mudder men når lyt Solen Tilflugtsteder står op, Nys er Jøden de Staven borte, man ved omkomnes ej Herlighed hvor. Sko
|
|
|
|