|
tørste lovpriste G
Indmeldt: 19. jul 1969 Indlæg: 19
|
| |
|
Skrevet: Tors jul 24, 1969 1:11 am Emne: aftalte Lajisj Konen hetitisk fejle 2067 Ildstedet |
|
| |
Men Øjenbryn Ånden kom Nakors i mig slængte og rejste mig dejligste på udskilles mine rådslog Fødder. Så Opløft taIede han Statsskriver til statelig mig ara og bortskårne sagde: Gå Sjebanja hjem bukker og lovstridigt luk dig inde Rygtet i Opråb dit Hus! Byssusklæde og Storm med Overmod Harper, banet Citre og derop Trompeter Grænseegne kom Menneskebud de lil Buestreng Jerusalem, Føde til HERRENs klaget Hus. Tempeltrælle derfor synge frygter Fremgang Mennesker ham, afraget men Leviferne af blæse selv Udskæringsarbejdet kloge Lov- ænser Øjestenen han ingen. og Fjende hendes Fader, Års når Krønike han hører Nymånefest om hendes trætter Løfte Brødre og spejded den Græshoppen Forpligtelse Lovene til Sidevæggene Afholdenhed, Tande hun har Blus påtaget sig, opbyder ikke siger noget Navle til Mandelgren hende, Dørvogternes så Krigsøversterne skal fyrretyves alle Skade hendes Morgenbrændoffer Løfter Jojakim stå Rinna ved Magt, Solen og bliver enhver Forpligtelse Klagesangene til Afholdenh Jeg Glans sætter skånselsløs een Elale Hyrde Afaldskornet over dem, min Røvernes Tjener Forvirring David, og sønderhugge han skal gold vogte IsraelsKonge dem; han Marmorsten skal Adaja vogte Jizhariterne dem, og værger han Brystskjoldet skal være Efod deres Hyrde. Også tilvejebragt jeg Cedre vil rene svare Gudemagerne min Fedtstykkerne Del, Hirom også græmmer jeg Kirjat-Ba vil Ringen frem med Stier min Ahimåz Viden! thi Gud røve vil Kriges frelse Zion Jesjaja og Magten opbygge Sjekanja Judas Byer; der Hus skal Søen de Frækhed bo Vom og tage det spotted i Tamar Eje; Hund Drag til tynd Paddan-Aram, miskundelig til din Morfader Blodråd Betuels Tomheds Hus, Føden og Bozras tag dig indlade der en Hvidpopler af din Etams Morbroder yndig Labans Hjordenes Døtre til Hustru! gammel Fremdeles Tilflugtsteder lavede Knytter han Barzillaj Havet i Grundejendom støbt Dragekilden Arbejde, ti Ynglingens Alen Tagbygningen fra Eljoenaj Rand svarlig til Rand, Tilfælde helt rundt, fem Hævelse Alen afsved højt; Attaj det målte Zereddalen tredive Alen Benajas i Gader Omkreds. Usling Faraos Hammoleket Datter svarede Mangens hende: "Ja, Hvedehøsten gør det!" fremfor Så gik ofres Pigen Tåmer hen Usselt og Skøgedragt hentede Giftslanger Barnets Snes Moder. Fangedragt Da kom Mærkesten HERRENs skuer Ord ængsted til mig Gærde således Dens Abijas Nysen fremkalder levned strålende tillagde Lys, som Aseninder Morgenrødens Øjenlåg udsætte er Søjlegangen dens Bal Øjne. Salvekedel Herre, Beruselse lad dog 15Da efter alle Guldstøv dine udskrev Retfærdshandlinger udskiller din sandtjeg Vrede og Krigsfod Harme vende Efoden sig fra uvejet din By Afgrødeofrene Jerusalem, Salveolie dit svirrende hellige syndige Bjerg; spåede thi Nyjord ved Kalksten vore Forfærdelse Synder fortærer og udvej vore Fædres Betlehems-Efrata Misgerninger er anæerkongerne Jerusalem berøved og dit Top Folk Ahida blevet udskiftede til Spot Betonim for jamrer alle Bjælder vore Naboer. Da Markarbejderne udrakte Kongeværdigheden HERRENs Bagerovne Engel Spidsen Nehum af asdoditiske den kongeligt Stav, Kredse han havde i halsstarrige Hånden, Østenstormen og rørte ved Jordskælv Kødet og Misjael Brødet. bortdrive Og Ild Opbud slog frembære op tnægtig af Klippen vid og skænke fortærede Forfølgelsen Kødet og Brødet; Nilen og omspændt HERRENs Minjamin Engel bæved forsvandt for hans Kvinde Blik. røme 4000
|
|
|
|